MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna

Newsletter

Nowy Jednominutowy Menedżer - lektura dla zapracowanych menedżerów



MINUTA MOŻE ZMIENIĆ WSZYSTKO

29 maja nakładem wydawnictwa MT Biznes ukaże się Nowy Jednominutowy Menedżer, nowa książka oparta na klasycznym dziele z 1982 roku, które zdobyło świat przebojem, sprzedając się w ponad 15 milionach egzemplarzy w 42 krajach.

 

Trzy Sekrety Jednominutowego Menedżera zrewolucjonizowały sposób, w jaki ludzie zarządzali swoją pracą i życiem.
Jednak od tego czasu świat uległ znaczącym przeobrażeniom. Ludzie są dziś inni – pragną znaleźć sens w swojej pracy i być doceniani za swój wkład. Organizacje muszą dziś reagować szybciej, radzić sobie z ograniczoną liczbą zasobów i stawiać czoła coraz ostrzejszej globalnej konkurencji.
Jak wyjaśnia współautor książki, Ken Blanchard: Kiedy na początku lat 80. na rynku pojawiła się książka Jednominutowy Menedżer, przywództwo w przedsiębiorstwach sprowadzało się do zasady: rozkazuj i kontroluj. Jednominutowy Menedżer dowodził. Wyznaczał cele. Decydował, kogo należy pochwalić. Komu udzielić reprymendy. Dziś przywódca jest bardziej z boku. W Nowym Jednominutowym Menedżerze przywództwo jest o wiele bardziej partnerskie.
Wszystko zmienia się dziś tak szybko, że ludzie muszą się nieustannie uczyć – dodaje drugi z autorów, Spencer Johnson. Dlatego też Nowy Jednominutowy Menedżer musiał dostosować Trzy Sekrety do nowych czasów. Na przykład Jednominutowa Reprymenda zmieniła się w Jednominutowe Przekierowanie, które jest znacznie bardziej pomocne, gdy człowiek popełni jakiś błąd.

 

ZWIĘZŁA LEKTURA DLA WIECZNE ZAJĘTYCH MENEDŻERÓW

 

Pierwowzór, napisany w postaci zabawnej, łatwej w lekturze historii, dał początek nowemu gatunkowi literackiemu: przypowieści biznesowej. Ta forma nie zmieniła się także
i w Nowym Jednominutowym Menedżerze.


Jak tłumaczą sami autorzy: To szybka lektura. Dzisiejsi menedżerowie chcą jak najszybciej poznać odpowiedzi. Nowy Jednominutowy Menedżer jest przydatny dla każdego, kto chce osiągnąć więcej sukcesów z mniejszym stresem i w krótszym czasie.
Podstawowym założeniem książki jest przekonanie, że jedna minuta naprawdę może wiele zmienić. Stosując Trzy Sekrety w praktyce, ludzie często odkrywają, że 20 procent ich wysiłków pozwala im osiągnąć 80 procent oczekiwanych przez nich rezultatów.

 

Pierwszy sekret: Jednominutowe cele. Cele muszą być jednoznaczne. Pokaż, na czym polega właściwe zachowanie. Umieść każdy cel na oddzielnej stronie. Często do nich wracaj i sprawdzaj ich realizację. Zachęcaj ludzi do analizowania swoich działań
i kontrolowania, czy są one zgodne z ich celami. Jeśli nie, nakłaniaj ich do zmiany postępowania.
Zarządzanie wydajnością ludzką składa się z trzech elementów – twierdzi Blanchard – planowania, coachingu i oceny. W wielu organizacjach menedżerowie cały swój czas poświęcają na ocenę. Jeśli ludziom wyznacza się jakieś cele, to robi się to na początku roku, a później odkłada się to do akt. W Nowym Jednominutowym Menedżerze mówimy, że to złe podejście: cele muszą być na pierwszym miejscu i w centrum naszej uwagi, tak aby można było nieustannie na nie spoglądać i sprawdzać, czy nasze zachowania są z nimi zgodne. Jeśli nie, to musimy zmienić zachowania.

 

Drugi sekret: Jednominutowe pochwały. Przyłapuj ludzi na tym, co robią dobrze! Chwal ich zachowanie. Rób to bezzwłocznie. Bądź konkretny. Powiedz, co czujesz w związku z tym. Zrób krótką przerwę, by ludzie także poczuli się dobrze. Zachęcaj ich do dalszej pracy.
Jak wyjaśnia Spencer Johnson: Siłą, która kryje się za Jednominutowymi pochwałami, jest troska. Gdy troszczymy się o drugiego człowieka, to poświęcamy swój czas, aby zobaczyć, że robi coś dobrze, i chwalimy go za to. Ludzie to widzą i doceniają. Najważniejsza jest tu szczerość. Nie należy chwalić po to, by komuś pochlebić. Wystarczy za to znaleźć chwilę, by skomentować to, co naprawdę zrobili dobrego.

 

Trzeci sekret: Jednominutowe przekierowania. Raz jeszcze wyjaśnij cele i upewnij się, że pracownicy dobrze je rozumieją. Podsumuj to, co się wydarzyło. Jak najszybciej omów błąd, który się przydarzył. Powiedz o swoich troskach i obawach. Zrób krótką przerwę, by pracownicy też zaczęli odczuwać ten sam niepokój. Przypomnij, że masz do nich  zaufanie, wierzysz w ich możliwości i wspierasz ich w dążeniu do sukcesu. Co się stało, to się nie odstanie i nie ma sensu do tego wracać.
Jedną z najważniejszych zmian, jakie autorzy wprowadzili do nowej książki, jest zastąpienie Jednominutowej reprymendy Jednominutowym przekierowaniem.
Jak tłumaczy Ken Blanchard: Różnica między reprymendą a przekierowaniem sprowadza się do tego, czy człowiek się uczy, czy też nie. Reprymenda jest właściwa dla osoby, która zawsze wie wszystko najlepiej. Przekierowanie jest dla człowieka, który chce się uczyć.
A dzisiaj, w czasach, w których konieczne jest stałe rozwijanie umiejętności, każdy z nas jest uczniem.


 

NOWA KSIĄŻKA DLA NOWEGO POKOLENIA

 

Praktyczny, nakierowany na działanie model, na którym oparta jest ta książka – i który został podany w postaci łatwej w odbiorze przypowieści – został opracowany z myślą o nowym pokoleniu liderów. Bez względu na to, czy przeczytają tę książkę w tradycyjnej formie,
w postaci e-booka czy też audiobooka, otrzymają potężne narzędzia, które pozwolą im uzyskać poszukiwane przez nich wyniki i satysfakcję.
A w dodatku będą się przy tym świetnie bawili. Piękno Nowego Jednominutowego Menedżera tkwi w tym, że możesz obserwować działania innych ludzi i być może znaleźć w tej historii samego siebie – zapewnia Johnson. Nie chodzi tu tyle o to, co w tę książkę włożyli autorzy, ale o to, co wartościowego znajdzie w niej dla siebie czytelnik. Jest to więc podróż do wnętrza samego siebie, co zawsze jest przyjemniejsze i na dłużej zostaje w pamięci.

 

MINUTA MOŻE ZMIENIĆ WSZYSTKO

 

Autorzy książki pokazują, w jaki sposób działa Nowy Jednominutowy Menedżer i dlaczego jest on bardziej skuteczny we współczesnym świecie niż jego poprzednik:
• Uznaje, że współpraca z ludźmi – praca z nimi – przynosi lepsze rezultaty niż stary, hierarchiczny styl zarządzania.
• Stosuje zmodyfikowane Trzy Sekrety – każde działanie zajmuje tylko minutę, a wszystkie razem mają naprawdę znaczący wpływ.
• Zmienił sposób komunikowania się z ludźmi, a także sposób, w jaki stosuje swój nowy Trzeci Jednominutowy Sekret.
• Pokazuje ludziom, jak powinni zarządzać samymi sobą, tak aby praca sprawiała im więcej przyjemności i aby byli w niej bardziej wydajni.
• Wie, że pomimo wszystkich postępów technologicznych najważniejszą i najcenniejszą minutą w ciągu dnia wciąż jest ta, którą inwestuje w swoich ludzi.

 

Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz. Nie zmarnuj okazji – poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera
i wykorzystaj je w praktyce!

 

 

    

 

    

     Nowy Jednominutowy Menedżer
     Nowe wydanie bestsellera wszech czasów
     w dziedzienie zarządzania pracą i życiem
    
     - zobacz publikację -