MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

Strona główna»Innowacje, nowe trendy»Odlotowe pomysły

Newsletter

Odlotowe pomysły

Odlotowe pomysły (Safi Bahcall)

Nasza cena

55,17 zł

64,90 zł

RABAT 15%

Odlotowe pomysły

Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi 

Innowacje, nowe trendy, Psychologia biznesu

Safi Bahcall

  • ISBN: 978-83-8087-900-3
  • format 158 x 233 mm
  • 466 stron
  • oprawa miękka ze skrzydełkami

Tytuł dostępny również jako:

e-book

Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że Odlotowe pomysły pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.

Safi Bahcall dokonuje niezwykłego mariażu psychologii z fizyką i pokazuje, dlaczego wspaniałe zespoły utrącają świetne pomysły, w jaki sposób liderzy mogą wyłapywać z pozoru szalone koncepcje i tworzyć na ich bazie technologie będące źródłem nowatorskich produktów lub usług, kiedy mądrość tłumów staje się ich tyranią i dlaczego odpowiedzi na te pytania można znaleźć w szklance wody. Autor proponuje zupełnie nowy sposób myślenia i udowadnia, że innowacje pojawiają się wtedy, kiedy ludzie stawiają na odlotowe pomysły (loonshots), czyli powszechnie lekceważone koncepcje, których autorzy są traktowani jak dziwacy. To one w rezultacie mogą prowadzić do wybitnych osiągnięć na polu nauki
i biznesu (moonshots).

Z jego książki dowiemy się, jak kurczaki uratowały miliony istnień ludzkich, skąd czerpali pomysły Isaac Newton i Steve Jobs, co mają ze sobą wspólnego James Bond i lek o nazwie lipitor, i co tak naprawdę unicestwiło linie lotnicze Pan Am, firmę Polaroid i chińską dynastię Qing. Znajdziemy w niej także polski wątek o Mikołaju Koperniku i jego „wariackiej” tezie
o krążeniu Ziemi wokół Słońca.

Jeżeli interesują cię nowe koncepcje, zwłaszcza te nieszablonowe, lubisz kwestionować normy oraz chcesz otworzyć siebie lub swój zespół na to, co z pozoru wydaje się niemożliwe, ta książka jest dla ciebie.


REKOMENDACJE

  • Bestseller dziennika „Wall Street Journal” oraz najlepsza książka biznesowa roku według Amazona, „Financial Timesa”, „Forbesa”, „Newsweeka”, „Strategy + Business”, „Washington Post”
  • Polecana m.in. przez Billa Gatesa, Daniela Kahnemana, Malcolma Gladwella, Daniela Pinka, Susan Cain, Sida Mukherjeego, Adama Granta czy Tima Ferrissa
  • Była najczęściej polecaną książką roku (według dorocznej ankiety przeprowadzanej przez Agencję Bloomberga wśród dyrektorów generalnych i przedsiębiorców)


  Safi Bahcall rzuca nowe światło na decyzje, które kwestionują przekonania. Udowadnia, jak niewielkie zmiany w strukturze mogą uwolnić wykładniczo większą kreatywność i pozwolić na skalowanie biznesu, które przynosi zmiany transformacyjne. Teraz zastanów się, ile ryzykujesz, odrzucając jakiś pomysł.
           - Jarosław Grzechnik, dyrektor PKO Bank Polski, konsultant biznesu

  Niesamowita pozycja. Ta książka to seria uniesień brwi, wywracających do góry nogami utarte schematy. Dowiesz się
z niej, jak upadały najbardziej innowacyjne firmy, bo wewnętrzna biurokracja blokowała pomysły, które inni potem zamieniali
w złoto. Jak uparci wizjonerzy tworzyli imperia, które potem potykały się o własne nogi. To historie o biznesowych artystach i żołnierzach oraz sposobach na utrzymywanie równowagi pomiędzy nimi. I o tym, jak pewien uparty pisarz i niemający nic do stracenia podrzędny aktor stworzyli filmową potęgę Jamesa Bonda.

           - Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny My Company Polska

  Najważniejsze zmiany w naszym życiu i przemiany świata są często rezultatem „rzadkich zdarzeń”, nieoczekiwanych zbiegów okoliczności oraz idei i pomysłów tworzonych „pod prąd”, na obrzeżach trendów i normalnych rozkładów, mód
i prognoz. Są wśród nas osoby, które mają dar „wglądu”, kreowania nietypowych skojarzeń albo odkrywania nowej głębi
w tym co „oczywiste”, to im zawdzięczamy odlotowe pomysły, mikrokorekty, które nierzadko przynoszą makroefekty. To niezwykła książka o nich i dla nich, czytajmy ją – i dajmy się zwariować. ODWAGI!

          - Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa

  W tej książce jest wszystko: nowe idee, śmiałe spostrzeżenia, zabawne historie i przekonujące analizy. Osoby pragnące zrozumieć, jak nowe pomysły odmieniają świat, nie powinny jej przegapić.
           - Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla i autor książki Pułapki myślenia

  Gdyby Kod Leonarda da Vinci i Freakonomia miały dziecko, nosiłoby ono imię Odlotowe pomysły.
           - Bob Kerrey, senator, były komandos i rektor uniwersytetu The New School

  Ważna lektura dla liderów pragnących budować kreatywne organizacje.
           - Ed Catmull, założyciel i dyrektor generalny Pixara, autor książki Kreatywność S.A.


 

Safi Bahcall jest aktywny zarówno w świecie nauki i wynalazków, jak i biznesu, nie tylko jako teoretyk, ale też jako praktyk. Ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale fizyki Uniwersytetu Harvarda, a następnie zrobił doktorat na Uniwersytecie Stanforda. Przepracował trzy lata jako konsultant w firmie McKinsey, po czym założył firmę biotechnologiczną zajmującą się poszukiwaniem nowych leków na raka. Wprowadził ją na giełdę i przez 13 lat był jej dyrektorem generalnym. W 2008 roku został uznany przez oddział firmy E&Y w Nowej Anglii za przedsiębiorcę roku
w branży biotechnologicznej. W roku 2011 zasiadał w komitecie doradczym ds. nauki prezydenta USA Baracka Obamy, gdzie zajmował się sprawami dotyczącymi pożądanych kierunków rozwoju badań naukowych.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Buntownicy

Adam Grant

49,90 zł
Dodaj do koszyka

Kreatywność S.A.

Ed Catmull, Amy Wallace

44,90 zł
Dodaj do koszyka

Twórcza odwaga

Tom Kelley, David Kelley

44,90 zł
Dodaj do koszyka