MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Motywowanie»Esencjalista

Newsletter

Esencjalista

Esencjalista (Greg McKeown)

Nasza cena

38,17 zł

44,90 zł

RABAT 15%

Esencjalista

Mniej, ale lepiej 

Motywowanie, Psychologia biznesu

Greg McKeown

  • ISBN: 978-83-8087-754-2
  • format 141 x 218 mm
  • 288 stron
  • oprawa miękka ze skrzydełkami

Tytuł dostępny również jako:

e-book


Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?


ODPOWIEDNIE PRZEDSIĘWZIĘCIA

Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia.
 

Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
  • Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne?
  • Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny?
  • Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny?
  • Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas?
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu. Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie.

Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne
i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy
, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach. Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.


  Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
           - Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem

  Czy ty też to czujesz? Nieustanną presję, by za wszelką cenę wypróbować wszystkie dobre rzeczy w życiu? Żeby robić wszystkie „właściwe” rzeczy? Tak naprawdę, postępując w ten sposób, wcale nie posuwasz się naprzód. Zamiast tego ryzykujesz, że twój wysiłek będzie tak bardzo rozproszony, że okaże się zupełnie nieproduktywny. Według Grega McKeowna odpowiedzią jest skupianie się tylko na najistotniejszych sprawach.
           - Daniel H. Pink, autor książek Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację oraz Jak być dobrym sprzedawcą

  Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
           - Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat

  Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie.
           - Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej

 


 

GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie.
Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego.