Pięć wydawnictw - jedno zamówienie i jeden koszt wysyłki - Zapraszamy do korzystania z połączonych koszyków! 

Książki dla profesjonalistów
Zaloguj się
0
Twój koszyk
0,00 
Koszyk
info: Twój koszyk jest pusty!
Książka
* Porównanie do ceny sugerowanej przez wydawcę
44,93  59,90  *
Dostępność: dostępny
Wybierz ilość
+ -

Wielcy z wyboru

Niepewność, chaos, łut szczęścia. Dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okoliczności
  • Tytuł oryginału: Great by Choice: Uncertainty, Chaos and Luck – Why Some Thrive Despite Them All
  • Data wydania: 18.05.2018
  • Ilość stron: 232
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
  • Format: 158 x 233 mm
  • Tłumacz: Dorota Gasper
  • ISBN: 978-83-8087-565-4

Opis książki

Bestseller „New York Timesa”
Konsultacja tłumaczenia dr Jacek Santorski


Nowe pytanie
Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Nowe badania
Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się
z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.

Nowe wnioski
Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
- Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni.
- Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu
i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem.
- Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym.
- Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej.


 
Wielu wybitnych menedżerów i przedsiębiorców, których spotykam w swojej praktyce konsultingowej w Polsce, zna książki Jima Collinsa i wykorzystuje jego proste zasady, jak „magia – realizm i wiara”, „najpierw kto, potem co”, "naturalna dyscyplina" czy „selektywne turbodoładowanie”, trafiające w sedno zarządzania sobą i biznesem, w wymagających
i złożonych okolicznościach. Wydanie książki „Wielcy z wyboru” po polsku ułatwi upowszechnienie tej unikalnej, do bólu praktycznej i użytecznej wiedzy, która pozwoli nam utrzymać zrównoważony wzrost w skali firm i – nie zawaham się stwierdzić – całej polskiej gospodarki.

 - Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu PW i VALUES, członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP

 Nowej książka J.Collinsa i M. Hansena nie należy traktować jako kolejne poszukiwanie niezawodnej recepty na sukces
w biznesie. Nie znajdziemy w niej także typowych nawoływań do większej innowacyjności, odwagi, szybkości działania czy też szczególnego typu przywództwa. I właśnie dlatego warto ją przeczytać. Jest to bowiem książka oparta na porządnych badaniach porównawczych, która w sposób bardzo ciekawy, pełen przykładów i metafor, przedstawia trzy kluczowe zasady dobrego prowadzenia biznesu, które powinny być bliskie każdemu menedżerowi: konieczność dyscypliny w zarządzaniu, wymóg kreatywności opartej na twardych faktach, oraz stałą potrzebę produktywnej paranoi.

 - profesor Krzysztof Obłój, Uniwersytet Warszawski i Akademia L.Koźmińskiego

 Jim Collins odkrył po co tak naprawdę jest giełda. Żeby zarobić? Większości wypadków raczej żeby stracić. Żeby finansować rozwój firm? To tylko w chwili emisji akcji. Dzięki istnieniu giełd mamy mnóstwo interesujących danych. Collins potrafił zrobić z nich użytek i odkrył jak stworzyć Wizjonerskie organizacje (2003) i jak dokonać transformacji Od dobrego do wielkiego (2003) przedsiębiorstwa. Dziś w Wielkich z wyboru pokazuje jak przetrwać kryzys. Trzeba być na niego gotowym cały czas.
 - Krzysztof Nędzyński, www.obserwatorfinansowy.pl
 


 

Jim Collins jest autorem lub współautorem sześciu książek, które sprzedały się w nakładzie ponad dziesięciu milionów egzemplarzy na całym świecie. Wśród nich można wymienić Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, czy też How the Mighty Fall.
Jim Collins rozpoczął swoją karierę w zakresie badań i nauczania w Stanford Graduate School of Business, gdzie w roku 1992 otrzymał nagrodę za szczególne zasługi dla edukacji. Obecnie swój czas poświęca laboratorium zarządzania w Boulder w stanie Colorado, gdzie prowadzi badania i szkolenia oraz przeprowadza konsultacje z kadrą zarządzającą
z sektora biznesowego i społecznego.
www.jimcollins.com

Morten T. Hansen wykłada zarządzanie na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (School of Information) oraz w INSEAD. Wcześniej piastował stanowisko profesorskie w Harvard Business School. Tytuł doktora uzyskał w Stanford Graduate School of Business, gdzie mógł prowadzić badania dzięki pomocy fundacji Fulbrighta. Jest autorem książki Collaboration i zdobywcą nagrody Administrative Science Quarterly Award za wybitny wkład w studia nad organizacjami. Wcześniej pracował jako menedżer w Boston Consulting Group, obecnie udziela konsultacji i prowadzi wykłady dla firm
na całym świecie.
www.mortenhansen.com

Oceny i recenzje klientów

Brak ocen i recenzji

Inne produkty z tej kategorii

OUTLET
Wielcy z wyboru OUTLET
Jim Collins, Morten T. Hansen
Wielcy z wyboru OUTLET
Wielcy z wyboru OUTLET
Niepewność, chaos, łut szczęścia. Dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okoliczności
29,95 
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe
Jak Jim Simons wywołał rewolucję quantów
48,68 
Tajemnice Sand Hill Road
Tajemnice Sand Hill Road
Zasady rządzące rynkiem venture capital
41,18 
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe EBOOK
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe EBOOK
Jak Jim Simons wywołał rewolucję quantów
44,93 
OUTLET
Tajemnice Sand Hill Road OUTLET
Tajemnice Sand Hill Road OUTLET
Zasady rządzące rynkiem venture capital
27,45 
Dostępność: chwilowo niedostępny
Tajemnice Sand Hill Road EBOOK
Tajemnice Sand Hill Road EBOOK
Zasady rządzące rynkiem venture capital
41,18 
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe AUDIODOWNLOAD
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe AUDIODOWNLOAD
Jak Jim Simons wywołał rewolucję quantów
44,93 
OUTLET
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe OUTLET
Człowiek, który rozszyfrował rynki finansowe OUTLET
Jak Jim Simons wywołał rewolucję quantów
32,45 

Inne książki Autorów

OUTLET
Wielcy z wyboru OUTLET
Jim Collins, Morten T. Hansen
Wielcy z wyboru OUTLET
Wielcy z wyboru OUTLET
Niepewność, chaos, łut szczęścia. Dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okoliczności
29,95 
OUTLET
Wizjonerskie organizacje OUTLET
Jim Collins, Jerry I. Porras
Wizjonerskie organizacje OUTLET
Wizjonerskie organizacje OUTLET
Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych
32,45 
OUTLET
Od dobrego do wielkiego OUTLET
Od dobrego do wielkiego OUTLET
Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm
32,45 
Twoja firma 2.0
Jim Collins, Bill Lazier
Twoja firma 2.0
Twoja firma 2.0
Od dobrej do wielkiej
52,42 
Wizjonerskie organizacje
Jim Collins, Jerry I. Porras
Wizjonerskie organizacje
Wizjonerskie organizacje
Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych
48,68 
Jak upadają giganci
Jim Collins
Jak upadają giganci
Jak upadają giganci
I dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają
33,67 
Od dobrego do wielkiego
Od dobrego do wielkiego
Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm
48,68 
OUTLET
Od celu do wyniku OUTLET
Od celu do wyniku OUTLET
Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie
16,45 
Dostępność: nakład wyczerpany
OUTLET
Jak upadają giganci  OUTLET
Jak upadają giganci OUTLET
I dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają
22,45 
Dostępność: Produkt cyfrowy- niedostępny