MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Zarządzanie i strategia»Od dobrego do wielkiego

Newsletter

Od dobrego do wielkiego

Od dobrego do wielkiego (Jim Collins)

Nasza cena

59,42 zł

69,90 zł

RABAT 15%

Od dobrego do wielkiego

Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm 

Zarządzanie i strategia

Jim Collins

  • ISBN: 978-83-8087-406-0
  • format 158 x 233 mm
  • 292 strony
  • oprawa twarda


Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?
I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną?

Jim Collins wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA – kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W książce Od dobrego do wielkiego omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola
i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny.
Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity.

W książce Od dobrego do wielkiego znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki.

 
  Nasze pięcioletnie badania przyniosły wiele ciekawych spostrzeżeń, niejednokrotnie zaskakujących i niezgodnych
z obiegowymi opiniami. Nadrzędny wniosek, jaki z nich wypływa, można zawrzeć w jednym zdaniu: wierzymy, że niemal każda organizacja może bardzo znacząco poprawić swoje wyniki i swoją pozycję, być może nawet stać się wielką firmą, jeśli konsekwentnie będzie u siebie wprowadzać pomysły, które odkryliśmy.

                                                                                                                                        [fragment]
 


 

JIM COLLINS jest współautorem bestsellera Wizjonerskie organizacje, jednej z najlepiej sprzedających się książek biznesowych w historii. Szkoła Biznesu na Uniwersytecie Stanforda, w której Collins wykłada przywództwo, uhonorowała go nagrodą za nadzwyczajne postępy w nauczaniu. Obecnie Collins wiele czasu poświęca swojemu laboratorium badawczemu w Kolorado, gdzie prowadzi zaawansowane prace nad alchemią przywództwa.

Collins nie tylko pisze i wykłada. Jest praktykiem zarządzania. Współtworzył wiele wizjonerskich organizacji. Jedną z nich jest nadzwyczajna firma budowlana DPR Construction, która projektowała i wzniosła m.in. fantazyjną siedzibę studia Pijar.
Z doradztwa Collinsa skorzystało ponad stu zarządzających znanych korporacji.
Inne książki Collinsa, życzliwie przyjęte przez czytelników w wielu krajach, to m.in. Jak upadają giganci oraz Wielcy
z wyboru
.