MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Zarządzanie»Od celu do wyniku

Newsletter

Od celu do wyniku

Od celu do wyniku (Jim Collins)

Nasza cena

27,97 zł

32,90 zł

RABAT 15%

Od celu do wyniku

Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie 

Klasycy Harvard Business Review, Zarządzanie

Jim Collins

  • ISBN: 978-83-8087-292-9
  • format 141 x 218 mm
  • 72 strony
  • oprawa miękka ze skrzydełkami

Klasycy Harvard Business Review

Od planu do realizacji. Od celu do rezultatu.

Większość liderów ma jakiś wielki, ryzykowny i śmiały cel. Jeden marzy o tym, aby jego marka stała się popularniejsza niż Coca-Cola, inny aspiruje do stworzenia najbardziej dochodowej strony internetowej w cyberprzestrzeni, a jeszcze inny chciałby tchnąć w swoją organizację ducha walki i zdeklasować swoich głównych konkurentów. Przeważająca część z nich wpada jednak w tryby ogłupiającej biurokracji, która uniemożliwia im realizację tych ambicji. W niniejszym opracowaniu Jim Collins omawia tzw. mechanizmy katalityczne – proste, a jednak niezwykle skuteczne, niezbiurokratyzowane narzędzie menedżerskie, które stanowi kluczowe ogniwo pomiędzy celem a rezultatem i ułatwia przekucie wzniosłych aspiracji w rzeczywiste osiągnięcia. Jednak ten sam mechanizm katalityczny, który zadziałał w jednej organizacji, niekoniecznie sprawdzi się w innej. Z tego względu Jim Collins oferuje czytelnikowi pewne ogólne zasady i wskazówki, jak w efektywny sposób stworzyć mechanizm właściwy dla konkretnego środowiska biznesowego.

Mechanizmy katalityczne to mobilizujące narzędzia menedżerskie, które łączą bieguny ambicji i realizacji, to kluczowe ogniwa pomiędzy naszymi pobudkami a skutecznym działaniem, to instrumenty, które pozwalają liderom przekształcać wzniosłe aspiracje w konkretną rzeczywistość. Z moich badań wynika, że tylko niewielki odsetek firm – szacunkowo między pięć a dziesięć procent – wykorzystuje mechanizmy katalityczne, a należy dodać, że niektóre z nich robią to zupełnie nieświadomie. Biorąc pod uwagę ich skuteczność, można przypuszczać, iż są one najbardziej niedocenianą –
i najbardziej obiecującą – praktyką menedżerską, która pomaga organizacjom przekuwać cele w rezultaty.

***

SERIA „Klasycy Harvard Business Review” daje czytelnikowi możliwość zgromadzenia wszystkich rewolucyjnych prac docenionych przez HBR we własnej biblioteczce. Każdy poczytny tom prezentuje wybitną koncepcję, która pozostaje aktualna do dziś i wpływa na kształt współczesnej praktyki menedżerskiej.
 




JIM COLLINS
jest współautorem bestsellera Wizjonerskie organizacje, jednej z najlepiej sprzedających się książek biznesowych w historii. Szkoła Biznesu na Uniwersytecie Stanforda, w której Collins wykłada przywództwo, uhonorowała go nagrodą za nadzwyczajne postępy w nauczaniu. Collins nie tylko pisze i wykłada. Jest również praktykiem zarządzania. Współtworzył wiele wizjonerskich organizacji. Jedną z nich jest nadzwyczajna firma budowlana DPR Construction, która projektowała i wzniosła m.in. fantazyjną siedzibę studia Pijar. Z doradztwa Collinsa skorzystało ponad stu zarządzających znanych korporacji.