MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

Strona główna»Innowacje, nowe trendy»Big data - efektywna analiza danych

Newsletter

Big data - efektywna analiza danych

Big data - efektywna analiza danych (Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier)

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Big data - efektywna analiza danych

Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie 

Ekonomia i gospodarka, Innowacje, nowe trendy

Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier

  • ISBN: 978-83-8087-310-0
  • format 158 x 233 mm
  • 280 stron
  • oprawa miękka ze skrzydełkami


Otaczają nas o ogromne ilości danych, których analiza prowadzi do nowej wiedzy.

Google przetwarza codziennie niewyobrażalną liczbę ponad 24 petabajtów danych.
Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 milionów nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają na przycisk „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach.
800 milionów użytkowników serwisu YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów.
Liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 procent.


Dane są wszędzie, w niespotykanych ilościach. Pozornie, ale tylko pozornie, tworzą szum informacyjny, jeden wielki elektroniczny śmietnik. Autorzy Big data – efektywna analiza danych pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także – same zmienić się w zyski.

Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.

Pozyskiwanie i wykorzystywanie danych w czasie rzeczywistym jest także jednym z najważniejszych know how współczesnego biznesu. Masowe dane z zaawansowaną analityką i kreatywną ich interpretacją w znaczący sposób mogą zmniejszać koszt funkcjonowania firmy oraz pomóc organizacjom lepiej poznać własne otoczenie i konsumentów, którzy korzystają z ich produktów czy usług. Menedżerowie mogą mierzyć różne zjawiska, a tym samym nimi precyzyjniej zarządzać, sporządzać lepsze prognozy i podejmować inteligentniejsze decyzje.


Książka Big data – efektywna analiza danych to fascynująca mozaika współczesnej cywilizacji, która stwarza zarówno niebywałe możliwości, jak i jak najbardziej realne zagrożenia dla prywatności i wolności każdego z nas.
 




Viktor Mayer-Schönberger
– profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.

Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.