MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Ekonomia i gospodarka»BIG DATA

Newsletter

BIG DATA

BIG DATA (Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier)

Nasza cena

50,92 zł

59,90 zł

RABAT 15%

BIG DATA

Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie 

Ekonomia i gospodarka

Kenneth CukierViktor Mayer-Schönberger

  • ISBN: 978-83-7746-515-8
  • format 15.8 x 23.3 cm
  • 280 stron
  • twarda z obwolutą

Big Data – dane zmieniają się w złoto.

Otaczają nas o ogromne ilości danych, których analiza prowadzi do nowej wiedzy.
Dane są wszędzie, w niespotykanych ilościach. Pozornie, ale tylko pozornie, tworzą szum informacyjny, jeden wielki elektroniczny śmietnik. Wydaje się, że jest ich gigantyczny nadmiar.

Jak czytamy w książce:
- Google przetwarza codziennie niewyobrażalną liczbę ponad 24 petabajtów danych,
- Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 milionów nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają na przycisk „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach,
- 800 milionów użytkowników serwisu YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów,
- liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 procent.

Autorzy Big Data pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także – same zmienić się w złoto.

W dzisiejszych czasach zamiast z fusów można wróżyć z dostępnych wszędzie informacji. Różnica jest taka, że wróżby z danych się sprawdzają.

Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.

Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.

 

RECENZJE

Żyjemy w świecie nowych technologii, a postęp wymusza nieustanne zmiany, zarówno w sferze działania, jak i myślenia. Na rynku pojawiają się miliony nowych produktów, każdego dnia upadają setki firm, które nie są w stanie dorównać konkurencji bądź też zaspokoić potrzeb coraz bardziej wymagających klientów. Dlatego też, jeśli chcemy odnaleźć się w tym gąszczu informacji nas otaczających, jeśli nie chcemy, by technologia stała się naszą zgubą, konieczne jest przyznanie i akceptacja faktu, iż jesteśmy częścią społeczeństwa informacyjnego. Konieczne jest tym samym dostrzeżenie fenomenu, jakim jest big data.

 więcej >
Justyna Gul
http://qulturaslowa.blogspot.com/2015/03/viktor-mayer-schonberger-kenneth-cukier.html