MT Biznes. Książki dla profesjonalistów

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Zarządzanie jakością»Przewaga nad konkurentami

Newsletter

Przewaga nad konkurentami

Przewaga nad konkurentami (Patrick Lencioni)

Nasza cena

38,17 zł

44,90 zł

RABAT 15%

Przewaga nad konkurentami

Dlaczego zdrowie organizacji jest w biznesie najważniejsze 

Psychologia biznesu, Zarządzanie, Zarządzanie jakością

autor Patrick Lencioni

  • ISBN: 978-83-7746-437-3
  • format 136x210 mm
  • 236 stron
  • oprawa twarda


Książka ukazała się na rynku amerykańskim nakładem wydawnictwa Jossey-Bass w marcu 2012 roku.

To nie jest powieść biznesowa, ale – jak to określa sam autor – poradnik, choć równie dobrze można tę książkę określić jako esej z teorii organizacji i zarządzania.
Jak można oczekiwać od Lencioniego, książka jest bardzo dobrze napisana, do „połknięcia” w jeden wieczór bądź weekend.
"Przewaga" dotyczy miękkich aspektów zarządzania.
Teza książki jest prosta: oczywiście strategia, finanse, marketing etc. są ważne, jednak nawet najlepsze poszczególne techniki zarządzania zapewnią w najlepszym razie ograniczony sukces, jeśli nie są stosowane w „zdrowej organizacji”.
„Zdrowa organizacja” to taka, w której wszystkie wymienione elementy uzupełnione o kulturę organizacyjną współgrają ze sobą.
Oczywiste? Tak oczywiste, że zdecydowana większość firm nawet o tym nie myśli, a ich szefowie i menedżerowie skupiają uwagę na skomplikowanych metodach zarządzania, tworząc złożone modele i przeprowadzając efektowne (i najczęściej mało przydatne) symulacje komputerowe.
Ważne: Lencioni nie twierdzi, że ilościowe techniki zarządzania nie są potrzebne czy przydatne, zwraca jednak uwagę, że tylko w „zdrowej organizacji” ich możliwości są w pełni wykorzystywane.
W "Przewadze" znajdziemy wiele ciekawych ministudiów przypadku.
 
W Przewadze na jej dwustu stronach jest więcej zdrowego rozsądku niż kiedykolwiek udało mi się znaleźć w książce biznesowej. To lektura obowiązkowa.
Colleen Barrett, emerytowana prezes Southwest Airlines Co., współautorka książki Lead with LUV
 
Oto kolejna klasyka biznesu. Nawet najlepsi przywódcy po przeczytaniu tej książki będą się zastanawiać: „Dlaczego jeszcze tego nie zrobiliśmy?”.
Enrique Salem, prezes i dyrektor generalny firmy Symantec

Robimy rzeczy, które większość uważa za niemożliwe w zwalniającej gospodarce – zakładamy firmę, która rośnie w wyjątkowym tempie. Stosowanie modelu Lencioniego – modelu zdrowej organizacji – to codzienny wybór i sposób na życie w naszej firmie.
Liz Townsend, dyrektor operacyjny w firmie My Fit Foods
 
Przez ponad dekadę stosowałem podejście Lencioniego w zarządzaniu departamentami, którymi kieruję, i to podejście nigdy mnie nie zawiodło.
Rick Friedel, wiceprezes AT&T Service Management
 
Nasze zespoły i nasi przywódcy na poważnie przyjęli metodologię Lencioniego. Wprowadzamy w życie te idee i osiągamy rezultaty potwierdzające, że to działa.
David Gordon, dyrektor operacyjny w The Cheesecake Factory
 
W książce Przewaga Lencioni odrzuca korporacyjny „bełkot” rodzący kulturę obstrukcji i ociągania się, a pokazuje przywódcom każdego szczebla, jak budować kulturę produktywności i komunikacji.
Dave Ramsey, autor bestsellerów „New York Timesa” i gospodarz popularnych programów radiowych o zasięgu ogólnokrajowym.
 
Data wydania: maj 2013